• Μέλι & Κανέλα: Ένας εκρηκτικός συνδυασμός!
  • Βάλτε το "φυτό της αθανασίας" στη ζωή σας
  • Λεμονόνερο: Θωρακίστε τον οργανισμό σας με το ισχυρότερο «φυσικό» όπλο
  • Μανιτάρια : Οι μυστικοί «μαγικοί» λιποδιαλύτες
  • Αλάτι Ιμαλαΐων : Ένας πανίσχυρος θησαυρός στο πιάτο μας!
  • Μυρωδιές που .. θεραπεύουν!
  • Η νέα μανία του CrossFit ήρθε και ...σαρώνει!
  • Κανέλα .. Το μπαχαρικό της ομορφιάς
  • Μισοάδειο Vs Μισοάδειο… Εσείς διαλέγετε!
  • Επικίνδυνες τροφές για τους μικρούς μας φίλους
  • Ρόδι : 12+1 λόγοι για να το λατρέψετε!
  • 10 εύκολα tips για να απαλλαγείτε από τον εθισμό στη ζάχαρη
  • Λεβάντα: Αρωματική και ιαματική
  • Προσοχή στις «ένοχες» σαλάτες!
  • Μπαχαρικά-προστάτες της υγείας μας
  • Βότκα : Μην τη πιείτε.. χρησιμοποιήστε τη!
  • Μαγιονέζα: Το πιο ... νόστιμο καλλυντικό σας!
  • Τα δώρα της φύσης : 11 βότανα για αδυνάτισμα!
  • 6 τροφές που θα σε κάνουν να μοιάζεις Θεά!
  • Μέλι το θαυματουργό!
  • Λάδι ελιάς: Ευλογημένο και.. αρωματικό!
  • 11 Μύθοι για τη σοκολάτα καταρρέουν!

11 Μύθοι για τη σοκολάτα καταρρέουν!

Αποτελεί την αγαπημένη απόλαυση μικρών και μεγάλων σε όλο τον κόσμο, με ένα πλήθος μύθων που την ενοχοποιούσαν και απέτρεπαν την καθημερινή κατανάλωσή της. Ήρθε η ώρα όμως των αποκαλύψεων για τη «γλυκιά» μας αγάπη, τη σοκολάτα και την κατάρρευση 11 μύθων που υπήρχαν σχετικά με τα οφέλη της για την υγεία μας.

 

 

1. Η σοκολάτα αυξάνει την κακή χοληστερόλη

Αν έχετε ξεχάσει τη σοκολάτα στο όνομα της μείωσης της LDL (κακής) χοληστερόλης, μάλλον έχετε θυσιάσει άσκοπα αυτή τη γλυκιά απόλαυση! Ενώ είναι αλήθεια ότι η σοκολάτα περιέχει βούτυρο κακάο, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, μεγάλο μέρος του λίπους προέρχεται από το στεατικό οξύ, το οποίο δεν δρα όπως τα κορεσμένα λιπαρά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η σοκολάτα δεν δημιουργεί κακή χοληστερόλη, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί ακόμη και να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης σε ορισμένες κατηγορίες ανθρώπων.

 

2. Η σοκολάτα περιέχει πολλή καφεΐνη
Αντίθετα με τη γενικότερη πεποίθηση, η σοκολάτα δεν έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Ο καφές τύπου ντεκαφεϊνέ περιέχει περισσότερη, ενώ ο κανονικός καφές περιέχει ασύγκριτα μεγαλύτερη ποσότητα.

3. Η ζάχαρη στη σοκολάτα προκαλεί υπερκινητικότητα στα παιδιά
Αν και υπάρχει η άποψη ότι η ζάχαρη στη σοκολάτα κάνει τα παιδιά υπερκινητικά, πάρα πολλές αξιόπιστες μελέτες απέτυχαν να βρουν οποιαδήποτε σύνδεση μεταξύ της ζάχαρης στη διατροφή των παιδιών και στην υπερδραστήρια συμπεριφορά τους. Το πιο πιθανό είναι πως το περιβάλλον είναι εκείνο που δημιουργεί την ευερεθιστότητα αλλά και η λανθασμένη άποψη που υπάρχει στο μυαλό των γονέων ότι τα παιδιά τους γίνονται υπερ-δραστήρια μετά από την κατανάλωση ζάχαρης.

 

4. Τα άτομα με διαβήτη πρέπει να ξεχάσουν τη σοκολάτα
Η σοκολάτα δεν χρειάζεται να αποφεύγεται εντελώς από ανθρώπους με διαβήτη. Στην πραγματικότητα, πολλοί εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι η σοκολάτα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη σε άτομα με κανονική και υψηλή αρτηριακή πίεση αλλά και την ενδοθηλιακή δυσλειτουργία σε άτομα με διαβήτη. Φυσικά, πάντα σε συνεργασία με το γιατρό σας, ο οποίος θα σας συμβουλεύσει για την ποσότητα και τη ποιότητα της σοκολάτας που μπορείτε να καταναλώσετε.

 

5. Η σοκολάτα προκαλεί τερηδόνα και καταστρέφει τα δόντια

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που έγινε σχετικά με ανάπτυξη της πλάκας στα δόντια από κατανάλωση σοκολάτας διαπιστώθηκε ότι η σοκολάτα έχει μικρότερη επίδραση στην οδοντική πλάκα από ότι η επιτραπέζια ζάχαρη. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Οσάκα της Ιαπωνίας αναφέρουν ότι τα μέρη από τους σπόρους του κακάο (το κύριο συστατικό της σοκολάτας) μειώνουν κατά πολύ τα βακτήρια του στόματος και κατ’επέκταση περιορίζουν τη φθορά των δοντιών.

 

6. Η σοκολάτα παχαίνει
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το κάνει! Αν πχ καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες σουφλέ σοκολάτας, μαζί με μπόλικες σοκολατίνες και γεμιστά σοκολατάκια! Το ίδιο, όμως, θα συμβεί εάν φάμε μεγάλες ποσότητες φαγητού, πολλά ψωμιά κ.λπ. Μια μεγάλη μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας της Αμερικής αναφέρει ότι η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας σοκολάτας κάθε πέντε ημέρες συνδέεται με χαμηλότερο ΔΜΣ(δείκτη μάζας σώματος) , ακόμη και αν τα πρόσωπα αυτά έτρωγαν περισσότερες θερμίδες συνολικά και δεν ασκούνταν συγκριτικά με τους συμμετέχοντες που δεν έτρωγαν σοκολάτα.

 

7. Η κατανάλωση σοκολάτας αυξάνει το στρες
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση ενός μικρού κομματιού μαύρης σοκολάτας την ημέρα για δύο εβδομάδες μειώνει σημαντικά τα επίπεδα των ορμονών του στρες σε ανθρώπους που υποφέρουν από έντονο άγχος.

 

8. Η σοκολάτα στερείται θρεπτικής αξίας
Πόσο θρεπτική νομίζετε πως είναι η σοκολάτα; Ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας έχει την αντιοξειδωτική ικανότητα που έχουν τρία φλιτζάνια πράσινου τσαγιού, ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ή ένα φλιτζάνι βατόμουρα. Ταυτόχρονα, περιέχει ανόργανα άλατα και φυτικές ίνες.

 

9. Η σοκολάτα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο για να κάνει καλό
Σίγουρα το ιδανικό είναι να καταναλώνουμε μαύρη σοκολάτα με τουλάχιστον 70% κακάο για να έχουμε τα αναμενόμενα οφέλη για την υγεία. Γενικότερα, όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα τόσο υψηλότερη είναι και η περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Ωστόσο, σε ένα πείραμα 18 εβδομάδων, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν μια μικρή ποσότητα σοκολάτας με 50% κακάο παρουσίασαν σημαντική μείωση της συστολικής και διαστολικής πίεσης του αίματος. Επίσης, μια άλλη μελέτη έδειξε βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στη ροή του αίματος και της πίεσης μετά από κατανάλωση μαύρης σοκολάτας με κακάο 60%.

 

10. Η σοκολάτα προκαλεί ακμή
Μπορεί κάθε έφηβος να λέει με σιγουριά ότι η σοκολάτα προκαλεί ακμή, μελέτες όμως που έχουν γίνει επί τους θέματος  ήδη από τη δεκαετία του 1960, έχουν αποτύχει να δείξουν κάποια σχέση μεταξύ της κατανάλωσης σοκολάτας και της ακμής. Μια εκτεταμένη αναθεώρηση στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «η διατροφή δεν παίζει κανένα ρόλο στη θεραπεία της ακμής στους περισσότερους ασθενείς … ακόμα και μεγάλες ποσότητες σοκολάτας δεν έχουν επιδεινώσει κλινικά την ακμή».

 

11. Η σοκολάτα είναι το καλύτερο αφροδισιακό

Οι Αζτέκοι μπορεί να ήταν οι πρώτοι που πίστευαν στη μεγάλη σχέση μεταξύ σοκολάτας και ερωτικής διάθεσης και ο Καζανόβα να κατανάλωνε μεγάλες ποσότητες προκειμένου να βελτιώσει την .. απόδοσή του, ωστόσο δεν έχουν βρεθεί ακόμη πειστικές αποδείξεις ότι η σοκολάτα είναι ικανή να… ανάψει πυρκαγιές! Το μόνο σίγουρο είναι ότι επειδή η κατανάλωσή της μειώνει το άγχος, οι αφροδισιακές ιδιότητες που της αποδίδονται να έχουν ψυχολογική προέλευση.

 

Joomla! meta tags