• Μέλι & Κανέλα: Ένας εκρηκτικός συνδυασμός!
  • Βάλτε το "φυτό της αθανασίας" στη ζωή σας
  • Λεμονόνερο: Θωρακίστε τον οργανισμό σας με το ισχυρότερο «φυσικό» όπλο
  • Μανιτάρια : Οι μυστικοί «μαγικοί» λιποδιαλύτες
  • Αλάτι Ιμαλαΐων : Ένας πανίσχυρος θησαυρός στο πιάτο μας!
  • Μυρωδιές που .. θεραπεύουν!
  • Η νέα μανία του CrossFit ήρθε και ...σαρώνει!
  • Κανέλα .. Το μπαχαρικό της ομορφιάς
  • Μισοάδειο Vs Μισοάδειο… Εσείς διαλέγετε!
  • Επικίνδυνες τροφές για τους μικρούς μας φίλους
  • Ρόδι : 12+1 λόγοι για να το λατρέψετε!
  • 10 εύκολα tips για να απαλλαγείτε από τον εθισμό στη ζάχαρη
  • Λεβάντα: Αρωματική και ιαματική
  • Προσοχή στις «ένοχες» σαλάτες!
  • Μπαχαρικά-προστάτες της υγείας μας
  • Βότκα : Μην τη πιείτε.. χρησιμοποιήστε τη!
  • Μαγιονέζα: Το πιο ... νόστιμο καλλυντικό σας!
  • Τα δώρα της φύσης : 11 βότανα για αδυνάτισμα!
  • 6 τροφές που θα σε κάνουν να μοιάζεις Θεά!
  • Μέλι το θαυματουργό!
  • Λάδι ελιάς: Ευλογημένο και.. αρωματικό!
  • 11 Μύθοι για τη σοκολάτα καταρρέουν!

Μανιτάρια : Οι μυστικοί «μαγικοί» λιποδιαλύτες

Τα μανιτάρια, οι μικροί αυτοί βρώσιμοι μύκητες, κρύβουν μέσα τους μια τεράστια δύναμη και μια ασπίδα προστασίας της υγείας μας από ασθένειες και λοιμώξεις. Είναι επίσης γεμάτα πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα, αντιβιοτικά, και αντιοξειδωτικά που δεν μπορούμε να βρίσκουμε πάντα στα λαχανικά.

 

Αν συγκρίνουμε την πρόσληψη λίπους ανάμεσα στα μανιτάρια και στο κρέας, θα διαπιστώσουμε ότι, σε μία μερίδα μισού φλιτζανιού τα μανιτάρια περιέχουν ένα γραμμάριο πρωτεΐνης, 21 θερμίδες και καθόλου λίπος, ενώ τα 28 γρ. κρέατος  έχουν 75 θερμίδες και μέχρι 5 γρ. λίπους. Αυτό κάνει το μανιτάρι να είναι μία από τις μεγαλύτερες προσθήκες στη διατροφή μας για να χάσουμε βάρος, ενώ ταυτόχρονα «χτίζουμε» μυϊκή μάζα. Ας δούμε όμως πώς μπορούν τα μανιτάρια να βοηθήσουν στην μείωση της περιφέρειας  και στο χάσιμο των «ανεπιθύμητων» έξτρα πόντων γύρω απ’αυτήν, ενώ ταυτόχρονα να μάθουμε και τα πολύ σημαντικά οφέλη που μας χαρίζουν για την υγεία μας.

 

  • Με ένα γραμμάριο πρωτεΐνης ανά μερίδα, μπορούμε να «ενισχύσουμε» κάθε σαλάτα, σάλτσα ή φυτικό σνακ σε όλη την διάρκεια της ημέρας, κρατώντας το μεταβολισμό μας σε υψηλά επίπεδα.
  • Τα μανιτάρια, λόγω της περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά, κατατάσσονται σε υψηλότερη θέση από ότι τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά όσον αφορά τις βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν, ενώ είναι από τα σπάνια τρόφιμα που οι άνθρωποι μπορούν να τρώνε χωρίς παρενέργειες.
  • Αποτελούν μια καλή πηγή καλίου, γεγονός που βοηθά στη μείωση του κίνδυνου των καρδιακών παθήσεων και της υπέρτασης. Περιέχουν επίσης 80-90% του βάρους τους σε νερό, το οποίο θα βοηθά να αισθανόμαστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
  • Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συμπεριλαμβανομένης της ριβοφλαβίνης, της νιασίνης και του παντοθενικού οξέος, οι οποίες βοηθούν στην παροχή ενέργειας με τη διάσπαση των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων. Μελέτες έδειξαν ότι αντικαθιστώντας το βοδινό κρέας με μανιτάρια  σε ένα γεύμα κάθε εβδομάδα, μπορούμε να χάσουμε μέχρι πέντε κιλά σε έναν χρόνο, χωρίς περαιτέρω αλλαγές.
  • Τα μανιτάρια παρέχουν πολλές από τις θρεπτικές ιδιότητες των λαχανικών, καθώς και χαρακτηριστικά που εμφανίζονται συχνότερα στο κρέας, στα φασόλια ή στα δημητριακά. Όχι μόνο είναι χαμηλά σε θερμίδες, χωρίς χοληστερόλη, χωρίς γλουτένη και χαμηλά σε περιεκτικότητα νατρίου, παρέχουν επίσης και άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες όπως το σελήνιο, τους πολυσακχαρίτες και τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο του προστάτη και του μαστού.
  • Τα μανιτάρια περιέχουν εργοθειονίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει αποτελεσματικά τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες και βοηθά στην τόνωση του ανοσοποιητικού μας, έτσι ώστε να αποφεύγουμε τις συχνές μολύνσεις και ιώσεις. Τα αντιβιοτικά που περιέχουν είναι παρόμοια της πενικιλίνης και μας προστατεύουν ενάντια σε μικροβιακές μολύνσεις και μυκητιάσεις, ενώ ταυτόχρονα θεραπεύουν τα έλκη. O σωστός συνδυασμός βιταμινών Α, συμπλέγματος Β και C των μανιταριών, μας κάνει πιο γερούς και ανθεκτικούς απέναντι σε ιώσεις, μολύνσεις κ.ο.κ.

 

 

 

Παρά τις «μαγικές» τους όμως ιδιότητες, η άγνοια όσον αφορά τα μανιτάρια μπορεί ακόμη και να σκοτώσει! Υπάρχουν πολλές ποικιλίες που δεν είναι βρώσιμες, είναι δηλητηριώδεις και είναι δύσκολο να ξεχωρίσουν από αυτές που μας κάνουν καλό. Ακόμη, όμως, και τα μανιτάρια που θεωρούνται εδώδιμα, μπορεί να έχουν δηλητηριώδη δράση ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο αναπτύχθηκαν. Γι αυτό το λόγο, μην επιχειρήσετε να μαζέψετε μόνοι σας μανιτάρια, χωρίς να τα γνωρίζετε καλά και καλό θα ήταν να μην εμπιστεύεστε άγνωστους εμπόρους. Προτιμήστε τα σφραγισμένα προϊόντα γνωστών εταιρειών, αποφύγετε την κατανάλωση των αλλοιωμένων και αποχρωματισμένων μανιταριών ή αυτών που έχουν διαφορετικό χρώμα από τα υπόλοιπα και μην ξεχνάτε ποτέ την πολύ σοφή παροιμία: «Όλα τα μανιτάρια τρώγονται, μερικά όμως μόνο μια φορά»!

 

Joomla! meta tags